20 жовтня 2016 року на базі ДНЗ «Журавлик» м. Миколаєва відбувся інформаційно-методичний семінар практичних психологів, соціальних педагогів та вихователів ДНЗ з проблеми психолого–педагогічного супроводу дітей 5-6-річного віку. В семінарі взяли участь завідувач ДНЗ Пришляк Н.М., методисти РМК Пакіж С.Г. та Лутчин Т.Я., консультант РПМПК Я.Р. Коваль, п/п-методисти Артимко С.І., Русиник Л.Г.,практичні психологи НВК та ДНЗ району.
Методист РМК з дошкільної освіти С.Г.Пакіж розпочала роботу семінару з висвітлення проблеми соціально-педагогічного патронату як суспільного процесу та наголосила, що інтенсивний розвиток теорії та практики психолого-педагогічного супроводу в останні роки пов'язано з розширенням уявлень про цілі освіти, до числа яких включені проблеми розвитку, виховання, забезпечення фізичного, психічного, психологічного, морального і соціального здоров'я дітей. При такому підході психолого-педагогічний супровід вже не може розглядатися як «сфера обслуговування», «сервісна служба», а виступає як невід'ємний елемент системи освіти, рівноправний партнер структур і фахівців іншого профілю у вирішенні завдань навчання, виховання і розвитку нового покоління. Світлана Григорівна ознайомила присутніх з інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України «Соціально – педагогічний патронат сім’ї» та закцентувала увагу практичних психологів на те, що враховуючи необхідність забезпечення вчасного і повноцінного фізичного, інтелектуального, морального, естетичного і соціального розвитку дітей дошкільного віку відповідно до задатків, нахилів, здібностей, психічних і фізичних особливостей, на сучасному етапі здійснення соціально – педагогічного патронату набуває ще більшої актуальності. Метою соціально – педагогічного патронату сімей, які виховують дітей дошкільного віку, є залучення до дошкільної освіти більшої кількості дітей.
Виступ Пакіж С.Г доповнила Т.Я.Лутчин, яка наголосила, що інтенсивний розвиток теорії та практики психолого-педагогічного супроводу в останні роки пов'язаний з розширенням уявлень про основні завдання освіти, до числа яких включені механізми розвитку, виховання, забезпечення фізичного, психічного, психологічного, морального і соціального здоров'я дітей. При такому підході психолого-педагогічний супровід вже не може розглядатися як «сфера обслуговування», «сервісна служба», а виступає як невід'ємний елемент системи освіти, рівноправний партнер структур і фахівців іншого профілю у вирішенні завдань навчання, виховання і розвитку нового покоління.
Практичну частину семінару підготувала консультант РПМПК Ярина Романівна Коваль, яка запрезентувала комплекс корекційно-розвивальних занять для дітей 5-6-річного віку «Різнокольоровий світ». Ярина Романівна прокоментувала, що програма включає в себе: пісочну терапію, кольоротерапію, аромотерапію, казко терапію і спрямована на комплексний розвиток дитини: розвиток й корекцію мови, формування вольових якостей та творчих здібностей, гармонізацію емоційного стану.
Розроблені вправи, ігри, казки з кожної теми стануть в пригоді як практичним психологам, так і вихователям, вчителям-логопедам.
Тренінгова програма розрахована на 10 занять, які доцільно проводити раз на два тижні (психологом), чи використовувати елементи програми в роботі з дітьми в 2-ій половині дня, та як доповнення до занять із зображувальної діяльності, аплікації, ліплення (вихователями), в індивідуальній роботі з дітьми, які потребують корекції звуковимови (логопедом). Коваль Я.Р. провела де-кілька елементів ігрових занять з кольоротерапії, які з веселим настроем виконали психологи.
Завідувач ДНЗ Пришляк Н.М. провела екскурсію у старші вікові групи групи ДНЗ, розповіла про роботу методистів та вихователів установи, про досягнення педагогічного колективу та перспективи розвитку ДНЗ.
Голова МО п/п та с/п Артимко С.І. підвела підсумок роботи семінару та наголосила, що використання новітніх методик роботи з дітьми дає позитивні результати і запропонувала використати опрацьований комплекс корекційно-розвивальних занять для дітей 5-6-річного віку «Різнокольоровий світ» у цьому навчальному році. Русиник Л.Г. доповнила колегу, що сьогодні на психолого-педагогічних семінарах, присвячених проблемі побудови системи діяльності з урахуванням вікових особливостей є можливість познайомитися з досвідом роботи психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку з урахуванням вікових особливостей.
|