30 жовтня 2014р. відбувся семінар учителів початкових класів Розвадівського локального округу з теми «Вивчай і знай свій рідний край. Формування читацьких компетентностей на уроках у початкових класах з використанням краєзнавчого матеріалу.» У рамках семінару вчителі побували в музеї Михайла Біласа у місті Трускавці, обговорили питання розвитку навичок читання на уроках навчання грамоти у 1 класі, розвиток фонематичного слуху молодших школярів як вид читацьких компетентностей.
Перед учителями виступила Воробець Н.Т.,методист відділу освіти, яка наголосила, що читацька компетентність молодшого школяра – це володіння комплексом читацьких знань, умінь і навичок, ціннісних ставлень учнів, які дають змогу школяреві свідомо здійснювати пошук книжок, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань і використовуються у процесі сформованості повноцінної навички читання, розуміння текстів різних жанрів, обізнаності з колом читання( доступного дітям цього віку), сформованості особистих ціннісних суджень щодо прочитаного.
Дженджера Л.В., учитель Розвадівської ЗОШ, зазначила, що актуальною стає проблема розвитку читацької самостійності молодших школярів. Оскільки самостійна робота з книгою є передумовою інтелектуального та духовного зростання учнів. Зрозуміло, що неможливо сформувати читацьку компетентність без правильної і серйозно поставленої роботи учнів з перших днів навчання з книгами із доступного кола читання, без виховання в дітей бажання і звички у вільний час звертатись до книги, уміти обирати їх.
Усі педагоги погодилися з думці, що завдання учителя початкових класів не тільки навчити свідомо, правильно, виразно читати, розуміти, аналізувати твори, але і формувати у дітей соціальні, моральні цінності через художні образи літературних творів; розвивати мовлення учнів; формувати уміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного(прослуханого); розвивати творчу літературну діяльність школярів; формувати у них навички самостійної роботи з різними типами і видами дитячих книжок; уміння здійснювати відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань. Успішно вирішити їх можна за умови добре спланованих уроків. Учителі Розвадівської ЗОШ запропонували розроблені ними конспекти уроків; учасники семінару обмінялися досвідом щодо проведення навчальних занять із літературного читання.
|