Громадська організація "Фундація розвитку інновацій” пропонує загальноосвітнім школам Вашого
регіону долучитись до проекту навчання професійному
Java-програмуванню в режимі дистанційних гурткових занять. Проект є складовим елементом та новою освітньою
технологією більш загального проекту "Школяр-програміст”, розпочатого та
підтриманого МОН України в 2015 році, який має на меті підготовку програмістів
початкового професійного рівня ще під час навчання у загальноосвітній школі.
Характеристики
проекту
Цільова аудиторія – здібні учні 8-11 класів, які вже мають впевнені знання в межах основ
структурного програмування (заняття за основною програмою). Для вмотивованих
учнів, які ще незнайомі із програмуванням, заняття з основ структурного
програмування будуть здійснюватись також за додатковою програмою під час
осінніх канікул в листопаді 2017 року.
Додаткова аудиторія – шкільні вчителі інформатики, математики, фізики.
Режим навчання – два
двогодинні вебінари в тиждень.
Тривалість навчання – 35 тижнів (140 годин) – за основною програмою.
Очікувані результати:
-
теоретична складова:
o сертифікати Java-програмістів корпорації Oracle рівнів Professional або Associated,
-
практична складова:
o розробка DeskTop-додатків на базі фреймворкуJavaFX,
o розробка Android-додатків на базі середовища Android Studio,
o представлення розроблених додатків в якості проектів
Малої академії наук або основи для старт-апів,
o участь у всеукраїнських Java-хакатонах для школярів.
Продовження навчання після завершення проекту – командний проектний практикум в Карпатському літньому
комплексі
ІТ-навчання та відпочинку або за місцем
навчання в режимі on-line.
Програма навчання
– базується на навчальній програмі дисципліни "Інформатика” для 10-11
класів інформаційно-технологічного профілю автора С.Іщерякова, рекомендованій
МОН України в 2015 році (Додатки 1 - 3).
Початок навчання – 02 жовтня 2017 року.
Фінансування – за
рахунок коштів, передбачених для гурткової роботи в межах навчального плану
загальноосвітнього закладу. Примітка. У випадку, коли
кількість учнів, які виявили бажання займатись в гуртку, є меншою за нормативні
вимоги, що не дає змоги утворити у школі дистанційний гурток Java-програмування,
бажаючі учні можуть безоплатно під’єднюватись до занять за індивідуальними зверненнями.
Правова база – наказ МОН
України "Про затвердження Положення про дистанційне навчання” № 466 від
25.04.2013 зі змінами згідно наказів МОН України № 660 від 01.06.2013 та № 761
від 14.07.2015 (Додаток 4). Примітка.
Згідно із п.2.10 "Положення про дистанційне навчання” рішення щодо використання технологій дистанційного навчання у навчальному процесі приймається педагогічною радою навчального закладу.
Керівник дистанційного гуртка – кандидат технічних наук, доцент Іщеряков Сергій Михайлович, доцент Державного
університету телекомунікацій, вчитель інформатики Українського
фізико-математичного ліцею (2016-2017), керівник гуртка Java-програмування в
Києво-Печерському ліцеї № 171 "Лідер” (2017), Java-тренер з 2009 року, який підготував більше 60 сертифікованих
Java-програмістів, в
тому числі більше 10 – шкільного віку, автор проекту "Школяр-програміст” (з
2015 року), фіналіст Всеукраїнського незалежного конкурсу "Ukrainian IT Awards” в номінації IT Education (2017).
Розклад вебінарів:
понеділок та четвер – з 15.30
по 16.50 – гурток школи 1,
з 17.00 по
18.20 – гурток школи 2,
з 18.30 по
19.50 – гурток школи 3,
з 20.00 по
21.20 – гурток школи 4,
вівторок та п’ятниця – з 15.30 по 16.50 – гурток школи 5,
з 17.00 по
18.20 – гурток школи 6,
з 18.30 по
19.50 – гурток школи 7,
з 20.00 по
21.20 – гурток школи 8.
Умови участі шкіл у проекті.
В проекті можуть приймати
участь вісім шкіл Вашого регіону, в яких:
-
знайдуться
відповідні учні 8-11 класів, кількість яких дозволить утворити гурток Java-програмування,
-
в навчальних планах
виділено години на керівництво гуртком програмування,
-
педагогічна рада
ухвалить рішення про доцільність використання дистанційних технологій для
проведення гурткових занять з програмування (згідно із п.2.10 "Положення про дистанційне навчання”).
Індивідуальна участь учнів у проекті.
У випадках, коли бажання
прийняти участь у проекті виявлять учні, школа яких не зможе утворити
дистанційного гуртка програмування, учні можуть подавати індивідуальні заявки.
За рекомендацією керівника гуртка та за згодою керівництва школи, де буде
утворено гурток, таких учнів може бути включено до складу гуртка (перевагу буде
надано переможцям та призерам обласних олімпіад з інформатики (програмування),
математики, фізики та інформаційних технологій).
Участь вчителів інформатики, математики та фізики – є бажаною, як у складі гуртків, так і за
індивідуальними заявками. Навчання професійному програмуванню вчителів
математики та фізики дозволить в подальшому перетворити гуртки програмування у
більш широкі STEM-гуртки.
Подання заявок на участь у проекті здійснюється довільною посадовою особою навчального
закладу (директор, завуч, вчитель) електронним листом на адресу distanceSection@idf.uaз 1 по 22 вересня з поміткою в темі листа JavaDistanceSection. У листі
просимо вказати:
-
повну назву
загальноосвітнього закладу,
-
склад дистанційного
гуртка програмування (прізвище, ім’я та клас учнів, прізвище, ім’я, по батькові
та посада вчителів),
-
бажані дні та час
проведення дистанційних вебінарів,
-
прізвище, ім’я, по батькові директора та поштову адресу
загальноосвітнього закладу, на яку необхідно надіслати комплект документів
Іщерякова С.М. для призначення його на посаду керівника дистанційного гуртка
програмування,
-
прізвище, ім’я, по батькові, посаду та телефон контактної особи.
Індивідуальна заявка на участь у проекті може бути подана особисто учнем або вчителем
інформатики, математики, фізики із вказуванням:
-
повної назви загальноосвітнього
закладу,
-
прізвища, імені,
класу учня або прізвища, імені, по батькові та посади вчителя,
-
днів та часу
проведення дистанційних вебінарів, до яких бажано під’єднатись,
-
контактного телефону.
Інформацію про проект розміщено також на сайті громадської організації" Фундація розвитку
інновацій” idf.ua, вкладка "Дистанційні Java-гуртки”.
Передісторія
проекту – базується на
дворічних результатах проекту "Школяр-програміст” (http://braintv.net/uk/categories/live-tech-night-show/yak-u-16-rokiv-otrymaty-sertyfikat-programista-oracle-i-navishcho), в ході виконання якого:
-
семеро учнів 11-х
класів шкіл Дніпра, Дрогобича, Івано-Франківська, Кропивницького отримали
корпоративні сертифікати Java-програмістів (Додатки 5, 6),
-
завершують
підготовку до сертифікації 14 учнів 10-11 класів Дніпра, Києва, Одеси, Дніпропетровської,
Донецької, Львівської областей,
-
проведено публічну
презентаціюAndroid-проектів,
розроблених командами школярів Дніпра (http://9-channel.com/124956-000124956.html),
-
проведено дводенний
хакатон для чотирьох команд школярів Дніпра, Дрогобича, Івано-Франківська з
розробки математичного та програмного забезпечення для аналізу даних бойових
безпілотних літальних апаратів (http://braintv.net/uk/categories/podiyi/shkolyariv-programistiv-zaprosyly-u-realnyy-it-proekt-dlya-bezpilotnoyi-aviaciyi),
-
більше 5 проектів
стали переможцями та призерами обласних конкурсів МАН,
-
дев’ятьох випускників 11-х класів запрошено на стажування до
провідних ІТ-компаній паралельно із навчанням в університеті з 1-го вересня
2017 року в рамках проекту дуальної освіти.
Вільно доступними єon-line відео уроки С.М.Іщерякова з Java-програмування:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL4ULN6qmsrUkDrsCheYsFjyEfR3OW_UDE
Керівник громадської
організації
"Фундація розвитку інновацій” ______________________________ Іщеряков С.М.
|