23 серпня 2016 року на базі Миколаївської ЗОШ№1 проведено засідання секції практичних психологів та соціальних педагогів. Фахівці психологічної служби обговорили ефективність функціонування психологічної служби та ставлення учасників навчально-виховного процесу до результатів діяльності практичних психологів, основні тенденції розвитку психологічної служби, державні статистичні звіти за 2015-2016 навчальний рік.
Методист з психологічної служби Т.Лутчин наголосила, що виходячи із зазначених тенденцій і проблем найбільш актуальними уданий час напрямами психологічного забезпечення освіти є:
- інтеграція структурних підрозділів психологічної служби, організацій,
установ, громадських об’єднань, які здійснюють свою діяльність у сфері
психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу освіти, в
цілісну багаторівневу державно-громадську систему надання психологічної та соціально-педагогічної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу;
- соціально-психологічне проектування, моніторинг та експертиза умов та
результатів навчальної діяльності вихованців, учнів і студентів у зв’язку з
процесом реформування окремих складових освітньої галузі ;
- удосконалення програм професійної підготовки, перепідготовки та
підвищення кваліфікації педагогічних працівників з метою підвищення рівня
їхньої психологічної культури й психологічної компетентності;
- соціально-педагогічне і психологічне забезпечення превентивних заходів щодо різних форм узалежнень, соціально небезпечних ігор, фізичного насилля,суїцидальної та агресивної поведінки;
- розробку та запровадження психологічних програм і проектів, спрямованих на профілактику асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії,
соціального сирітства, насилля, суїцидальної поведінки тощо), труднощів у
адаптації, навчання і виховання, порушень в поведінці.
Голова МО п/п та с/п Артимко С.І. виокремила важливі кроки, які на її думку, доцільно вирішити у 2016-2017 навчальному році :
- максимальне забезпечення навчальних закладів усіх типів практичними психологами та соціальними педагогами;
- покращання методичного забезпечення діяльності працівників служби у
тому числі і в навчальних закладах новостворених територіальних громад;
- організація надання допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним
учням і їх сім’ям в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітям і
сім’ям учасників АТО;
- психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативна і просвітницька робота з батьками таких дітей;
- аналіз тематики звернень учасників навчально-виховного процесу до
працівників психологічної служби вказує на те, що досить актуальною
залишається проблема психологічної готовності випускників до зовнішнього
незалежного оцінювання. Даній проблемі варто приділити увагу на «годинах
психолога» у 11 класі;
- допомога у вирішенні проблем адаптації дітей до навчального закладу та запобігання конфліктам в учнівських колективах, у тому числі і засобами
медіації та миробудування;
- посилення профілактичної роботи щодо протидії торгівлі людьми;
-забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення належних соціально-психологічних умов для комфортного освітнього середовища та захисту честі і гідності учнів, вихованців, студентів;
- налагодження ефективної міжсекторальної та міжвідомчої взаємодії із
спеціалістами відповідних служб (службою у справах дітей, центрами занятості населення, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді тощо) у забезпеченні повноцінного психологічного і соціального розвитку дітей та молоді.
Практичний психолог вищої кваліфікаційної категорії психолог-методист Л.Г.Русиник, підсумовуючи роботу секції, наголосила, що перелічені проблемні питання варто доповнювати пріоритетними напрямами, які вирішує кожен регіон та навчальний заклад окремо, а також специфічними завданнями спеціаліста, виходячи із конкретних запитів учасників навчально-виховного процесу
|