10 листопада 2016 року на базі Черницького навчально-виховного комплексу методистами РМК Н.Т.Воробець та С.Г.Пакіж проведений районний семінар - практикум для вихователів та учителів початкових класів НВК « Наступність дошкільної та початкової освіти. Впровадження освітніх технологій у навчально-виховний процес початкової та дошкільної освіти».
Згідно з планом роботи семінару учасники мали змогу побачити інтегроване заняття з розвитку мовлення та навчання елементів грамоти у старшій групі «Веселка » на тему
« В гостях у лісових звірів. Голосні та приголосні звуки», яке провели вихователі Братців Н.Я. та Грещук Н.В. Учителі початкових класів та вихователі дошкільних груп побували на уроках у 1-му та 2-му класах. Учитель Н.Я. Хар з учнями першого класу показала фрагмент уроку з математики, учитель Г.В. Федів - фрагмент уроку у 2-му класі з літературного читання.
Під час засідання круглого столу « Наступність дошкільної та початкової освіти. Впровадження освітніх технологій у навчально – виховному процесі початкової школи та дошкільному підрозділі» учителі Т.Р., Федькович , та Л.М .Людкевич. визначили актуальність проблеми наступності як один з принципів забезпечення якості освіти, окреслили здобутки та проблеми, які існують в даному напрямку роботи.
Методист РМК С.Г.Пакіж закцентувала свою увагу на проблемі «Наступність у роботі дошкільного навчального закладу та початкової школи». Ознайомила освітян зі змістом, методами та формами навчально-виховної роботи в ДНЗ . Повідомила про те, що необхідно планувати освітню роботу з адаптації старших дошкільників до нових умов шкільного життя починаючи з дошкільного віку, визначити оптимальні форми роботи з дітьми, які б забезпечили перехід з дошкільного навчального закладу до нових умов шкільного навчання з найменшими психологічними труднощами. Методист з початкової освіти Н.Т.Воробець наголосила на те, що аспект співробітництва між дошкільними закладами та початковою школою виражається, з одного боку, у попередньому знайомстві вчителів зі своїми майбутніми учнями, а з іншого у кураторстві вихователем своїх колишніх вихованців – першокласників. Наголосила, що створення сприятливого середовища для адаптацїї дитини до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме їй подальший розвиток, успішне навчання та виховання. Створення сприятливих умов для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання, зняття статистичного напруження першокласників за одночасного виконання навчальних програм з усіх предметів забезпечується при складанні розкладу уроків. Необхідно дотримуватись оптимального співвідношення навчального навантаження протягом дня, тижня з урахуванням психофізіологічних та фізичних можливостей першокласників. На завершення учасники семінару відзначили , що ігрові форми діяльності мають бути, як під час навчання з дошкільнятами так і школярами.
|