Уже традиційне серпневе секційне засідання учителів суспільно- гуманітарного циклу цього року пройшло під кутом переосмислення концептуальних засад шкільної історичної освіти, що є найважливішою складовою докорінної модернізації українського суспільства. Учителі констатували, що цього неможливо досягти без оновлення програм з історії України для загальноосвітніх навчальних закладів, яка визначає змістове наповнення навчального матеріалу, а отже, зміст шкільної історичної освіти. Голова методобєднання Свистун В.А. наголосила, що змістове наповнення шкільної історичної освіти має базуватися на засадах україноцентризму та сприяти вихованню в особистості рис патріота України, людини з гуманістичними і демократичними цінностями.
Методист відділу освіти Т.Лутчин проаналізувала зміни до програм з історії України для 8, 10, 11 класів та виокремила, що основним стратегічним ресурсом консолідації нації є освіта, зокрема історична. Шкільний курс історії України має найбільші потенційні можливості для розвитку особистості, яка усвідомлює свою належність до українського народу та сучасної європейської цивілізації; необхідність збереження та збагачення українських культурно-історичних традицій, шанобливого ставлення до національних святинь, української мови, історії, формування культури міжетнічних і міжособистісних відносин.
Учителі опрацювали зміни до чинного законодавства та програм і свої висновки записали у протокол засідання секції, а саме: виходячи з того, що навчальна програма — це нормативний документ, який конкретизує для кожного класу визначені Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти результати навчання відповідно до освітньої галузі або її складової, деталізує навчальний зміст, завдяки засвоєнню якого такі результати досягаються, то метою оновлення змісту навчального матеріалу Програми є формування в учнів ідентичності та почуття власної гідності через осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.
|