У сучасній Україні система освіти безперервно розвивається, і для неї характерне постійне оновлення й саморозвиток. Для реформування системи освіти в Україні характерний пошук оптимальної відповідності між сформованими традиціями в українській школі й новими віяннями, пов'язаними зі вступом у світовий освітній простір.
Днями на робочій нараді учителів суспільно-гуманітарного циклу обговорювалося питання змін у проведенні ДПА, зазначеними у наказі Міністерства освіти і науки України від 20.02 2015 року № 192 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році» та у листі-додатку до цього наказу «Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань».
Основну увагу учителі зосередили на тому, що атестація проводиться у письмовій формі з навчальних предметів інваріантної складової типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, завдання для проведення атестації укладають учителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу. Також при складанні розкладу проведення атестації необхідно передбачити два-три дні для підготовки до проходження атестації з кожного предмета.
Методист РМК Т.Лутчин роз’яснила, що атестацію з предметів суспільно-гуманітарного циклу рекомендовано проводити у вигляді контрольних робіт або стандартизованих завдань у тестовій формі. Зміст контрольних робіт має відповідати навчальним програмам та змісту підручників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України. Атестація з усіх предметів суспільно-гуманітарного циклу проводиться упродовж 90 хвилин.
Під час виконання контрольних робіт учні мають продемонструвати:
- знання історичних фактів, подій, явищ, процесів, понять, термінів, хронології, картографії, історичних особистостей, пам’яток культури;
- вміння аналізувати, узагальнювати, визначати причини й наслідки історичних подій та явищ, оцінювати їхнє значення;
- вміння встановлювати відповідність і послідовність між подіями, явищами, процесами та періодами;
- вміння працювати з різноманітними історичними джерелами: історичними документами, картами, схемами, фотоматеріалами, плакатами тощо.
Учителі були зосередженими та уважними, нотували нововведення та активно обговорили форми та типи завдань. А учитель-методист Свистун В.А. запропонувала молодим спеціалістам свою допомогу у підборі завдань для ДПА.
|