Загалом, зміни стосуватимуться 40 навчальних програм базової школи. В освітньому відомстві зазначають, що робота з оновлення програм здійснювалась за принципом «від предметоцентризму до дитиноцентризму». «По-перше, необхідно змістити акценти у меті навчання. Кожна програма містить власну мету і завдання. Варто мати єдину мету базової освіти, а в навчальній програмі опис механізму її досягнення засобами відповідного предмета. У такому разі головним стає учень, який навчається, а не предмет, якому навчають», - зазначають розробники програм. Передбачається, що оновлення програм 5-9 класів сприятиме формуванню ключових компетентностей школярів, таких як: спілкування державною та іноземними мовами, математичної компетентності, основних компетентностей у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрової компетентності, умінню вчитися впродовж життя, ініціативності і підприємливості, соціальної та громадянської компетентності тощо. Автори змін зазначають, що кожен навчальний предмет має формувати не лише суто предметну компетентність, а й вносити свій вклад у формування ключових. Наскрізні змістовні лінії оновлених програм, за визначенням їх розробників, мають відбивати провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання і виховання учнів. «Оновлені навчальні програми відповідають на виклики сьогодення, зрівноважують знаннєвий і компетентнісний компоненти змісту освіти, є інструментом для запровадження інноваційних методик навчання, є функціональним документом для учнів, батьків і вчителів у пошуку відповіді на запитання «Для чого це потрібно вивчати?», - йдеться у презентаційних матеріалах Міністерства освіти. Також представниками робочих груп надані роз'яснення ключових змін оновлених програм для учнів 5-9 класів. ДЕТАЛЬНІШЕ НА САЙТІ http://osvita.ua/school/reform/56114/
|