На одному з уроків літературного читання, 12 березня, учні 2 класу Горішненської ЗОШ І-ІІ ст. працювали над проектом "Збережи природу". Школярі часто створюють схожі проекти на уроках природознавства, але там здійснюється науковий підхід. Попри високу інформативність такої роботи, у ній є і недоліки - учні звісно знають про необхідність захисту довкілля і намагаються використовувати знання на практиці, але таке знання є швидше формальним: роблять, бо розуміють необхідність. На уроках літературного читання перед учнями відкривається зовсім інша сторона цього знання: творчість українських поетів будить почуття любові, ніжності та бажання піклуватись про матінку-природу. Ось уже місяць учні працюють з поетичними творами таких письменників: Платон Воронько, Володимир Лучук, Зірка Мензатюк, Ліна Костенко, Вадим Скомаровський, Ганна Чубач, Анатолій Костецький... Кожен автор створив прекрасні твори для дітей, що закликають любити природу, цінувати її, охороняти як вірного друга... З метою кращого засвоєння учнями вивченого матеріалу, удосконалення вміння роботи з літературним твором, виховання екологічної свідомості вчитель Ревер Л.В. провела урок літературного читання (тема "Проект "Захисти природу"). Учні повторно опрацювали вже знайомі їм вірші раніше перелічених поетів та поетес, обрали ті, що найбільше їм сподобались та були, на їхню думку, найбільш переконливими. Після перечитування творів, учні виділили у обраному вірші рядки, що найкраще аргументують необхідність природоохоронництва, або описують мальовничість нашої Батьківщини, вчать нас бачити прекрасне у цілком звичних нам пейзажах. З обраних цитат був створений плакат "Захистимо природу, бо вона красива!". Можна вважати, що мету уроку було досягнено: учні не тільки самі розуміли важливість красивого, чистого і догляненого довкілля, а й переконливо аргументували чому це справді важливо, дебатували з однокласниками з приводу можливостей і результатів індивідуальної діяльності захисту природи. Домашнє завдання учнів - підготувати ілюстрації, що доповнили б створений плакат, зображали б їхнє ставлення до природи, замилування нею.
|