11 вересня 2014 року відбулася інформаційно-методична нарада практичних психологів та соціальних педагогів ДНЗ, ЗНЗ району. В роботі наради взяли участь керівник відділу освіти О.П.Лобик, головний спеціаліст Ониськів М.М., консультант РПМПК Коваль Я.Р., методист РМК Т.Я.Лутчин.
Розпочинаючи інформаційно-методичну нараду, Орест Павлович наголосив, що сьогодні особливо зростає необхідність свідомої активної співпраці керівників навчальних закладів та практичних психологів, соціальних педагогів, спрямованої на підтримку, регулювання і формування здорового соціально-психологічного клімату у педагогічному колективі і закладі вцілому. Також необхідна тісна взаємодія адміністрації шкіл та фахівців психологічної служби для подолання негативних психологічних наслідків подій, що відбуваються в країні, для всіх учасників навчально-виховного процесу. І завершуючи свій виступ, керівник відділу виокремив, що саме практичний психолог та соціальний педагог, керуючись статтею 3 Конвенції ООН про права дитини, у взаємодії із службою у справах дітей, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центрами реабілітації, притулками, кримінальною міліцією у справах дітей, опікунськими радами вживає заходів для оперативного вирішення питань, які пов’язані із індивідуальною ситуацією дитини.
Ониськів М.М. закцентувала увагу психологічної служби, що особливо вразливою групою на сьогодні вважаються діти-сироти, жінки та діти із соціально незахищених категорій, сім’ї, члени яких загинули або були поранені в ході трагічних подій, зокрема, вдови, які залишилися єдиними годувальниками родин, сім’ї військовослужбовців, які стають внутрішніми мігрантами. Надзвичайної уваги потребують діти із сімей, в яких загинули їхні рідні та близькі, друзі і знайомі. Працівникам психологічної служби необхідно знати про такі сім’ї, своєчасно надати необхідну психологічну, соціально-педагогічну допомогу.
Консультант РПМПК Ярина Романівна у своїй доповіді сказала, що важливим показником розвитку суспільства є гуманне, турботливе й милосердне ставлення до дітей із особливими потребами, які не мають змоги вести повноцінне життя. Прийнявши Декларацію про політику, принципи і практичну діяльність у сфері освіти осіб із особливими потребами (Саламанка, Іспанія, 1994 р., ЮНЕСКО), усі країни світу постали перед проблемою удосконалення системи навчання, виховання та соціальної адаптації дітей із порушенням психофізичного розвитку, бо саме їх, аби уникнути словесної дискримінації, стали називати такими, що мають особливі освітні потреби.
Виходячи з практики роботи, діти із затримкою психічного розвитку та легкою розумовою відсталістю становлять найчисельнішу групу серед тих, які потребують спеціальної допомоги у процесі навчання та соціальної адаптації. Вони значною мірою визначають контингент учнів, особливо початкової школи, які стійко не встигають. Для початку необхідно визначити саме поняття, зміст, типологію, причини, залежність цих вад психофізичного розвитку від соціальних умов.
Сьогодні педагогічна громадськість чи не найбільше обговорює проблему інтеграції дітей із порушенням психофізичного розвитку в єдину освітню систему загальноосвітньої школи.
Методист РМК Т.Я.Лутчин прокоментувала лист Міністерства освіти і науки України «Стан та особливості діяльності психологічної служби системи освіти у 2014-2015 навчальному році», зупинилася на особливостях складання річного плану роботи практичного психолога, юридичних аспектів складання графіка роботи, дотримання Етичного кодексу практичного психолога.
І всі учасники інформаційно-методичної наради прийшли до спільної думки, що сьогодні спостерігається бурхливий розвиток психологічної науки, що зумовлено різноманітністю теоретичних та практичних завдань, які постають перед нею. Тому, основне завдання, яке повинно бути реалізоване психологами-створення нової концепції особистості з новим стилем життя, поведінки в нових, змінних соціальних умовах. Виходячи зі сказаного, необхідно формувати особистість з високими моральними(совість, порядність, чесність, культура, інтелігентність) та професійними(діловитість, компетентність, ерудиція, високий професіоналізм) якостями.
|