Сучасна початкова
школа не може залишатися осторонь від процесів модернізації освіти, які
відбуваються нині в усьому світі, і в Україні зокрема. Початкової ланки освіти
стосуються всі світові тенденції та інновації: особистісно орієнтований підхід,
інформатизація, інтеграція тощо.
Навчання у початковій школі
творить фундамент освіти – школа делікатно впроваджує учнів у світ знань,
дбаючи про їхній інтелектуальний, етичний, емоційний, соціальний та фізичний
розвиток. Цю освіту пропонують поділити на два мікроетапи : І, що
охоплює 1-2 класи, і ІІ, який містить у собі 3-4 класи.
У 1-2 класах початкової школи
пропонується інтегроване навчання, що базується на активній ігровій
діяльності дитина. Начальні предмети об`єднуються за принципом – діалог на задану тему.
21 березня
на базі Роздільської ЗОШ І-ІІІ ст. було проведено семінар-практикум для
учителів 2 класів на тему: «Інтегровані уроки в початковій як ефективна форма
навчання молодших школярів».
Голова Школи учителів 2 класів Осмак
Світлана Григорівна, учитель вищої категорії Миколаївського НВК, обговорила з
учителями особливості проведення інтегрованих уроків. А
вчитель вищої категорії Роздільської ЗОШ Бойко Людмила Сергіївна
представила педагогам свої доробки які зібрала в навчально-методичний посібник
«Інтегровані уроки у початковій школі » та провела інтегрований урок
з літературного читання і основ здоров`я .
Методист відділу освіти, Воробець
Надія Теодорівна, відмітила, що для формування і перевірки предметних
компетентностей учитель має спиратися на систему інтегрованих завдань,
спрямованих на застосування учнями способів навчально-пізнавальної діяльності,
знань, умінь і навичок для розв`язання певних задач у змодельованих життєвих
ситуаціях.
Обговорюючи інтегровані уроки вчителі зробили висновок, що блискучим
прикладом проведення інтегрованих уроків був досвід Сухомлинського В.О.,
його «уроки мислення в природі», які він проводив у Павловській
школі для 6-річних учнів. Це – інтеграція основних видів пізнавальної
діяльності (спостереження, мислення, мовлення) з метою навчання, виховання і
розвитку дітей.
|