13 лютого
2014 року у приміщенні актової зали відділу освіти Миколаївської районної
державної адміністрації відбулася міжвідомча інформаційно-методична нарада, у
якій взяли участь керівник відділу освіти Лобик О.П., керівник СуСД З.Я.
Цибульська, головний спеціаліст МРЦСССДМ О.Сопіла, завідувач РПМК Г.В.Клим, методисти РМК Т.Я.Лутчин, С.Г.
Пакіж, О.В.Хитра, практичні психологи та соціальні педагоги ДНЗ, ЗНЗ району, а
також міста Новий Розділ.
Відкрив
нараду керівник відділу освіти О.П.Лобик, який торкнувся питання сутності та
основних компонентів змісту освіти. Орест Павлович наголосив, що Державний компонент визначає
обов'язкові для вивчення навчальні предмети в усіх загальноосвітніх навчальних
закладах. Це має забезпечити досягнення кожним випускником середньої школи
мінімального обов'язкового освітнього рівня незалежно від типу навчального
закладу чи його регіональної належності. Ці обов'язкові предмети становлять
основу загальної середньої освіти, є її державним
стандартом. На їх вивчення припадає 80% навчального часу, з якого 35% відведено
на суспільно-гуманітарні навчальні дисципліни, 25% - природничо-математичні,
15% - оздоровчо-трудові, 5% - естетичні.
Керівник відділу освіти також торкнувся питання про органи і служби у справах дітей і наголосив, що основними завданнями центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері усиновлення та захисту прав дітей є:
-розроблення і здійснення самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
-координація зусиль центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності;
-забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення;
-ведення обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів.
На нараді
обговорювалось питання охоплення дітей 5-річного віку дошкільним навчанням та
соціально-педагогічним патронатом. Методист РМК С.Г.Пакіж довела до відома
присутніх про вікові особливості психофізичного розвитку дітей дошкільного
віку,особливості формування їхньої пізнавальної діяльності, методику проведення
занять з дошкільнятами. Особливу увагу учасників наради привернула інформація
про те, що у районі спостерігається тенденція до збільшення народжуваності а
виходячи з цього - розширення мережі груп у ДНЗ та НВК. Світлана Григорівна
доповіла, що на даний час у районі функціонує 9 ДНЗ та 5 НВК, у яких охоплені
дошкільною освітою 1037 діточок. С. Г.Пакіж з приємністю констатувала, що з
вересня 2014 року у Гірському НВК планується переведення двох груп на повний
режим перебування дітей дошкільного віку в НВК та заплановано відкриття
додаткової групи у Більченському НВК. І ще однією приємною новиною було те, що
на даний час соціально-педагогічним
патронатом охоплено 140 дітей дошкільного віку.
Завідувач РПМПК
Г.В.Клим довела до відома присутніх основні постулати Державного стандарту
початкової загальної освіти, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України
від 20 квітня 2011 року №462 та Державного стандарту початкової
загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного або розумового
розвитку (Постанова Кабміну України від 5.07.2004року N 848) та наголосила, що однією зі
своїх цілей ПМПК бачить створення передумов для запровадження інтегрованого навчання
дітей. Оскільки пункт 9 зазначеного документа зобов'язує всі загальноосвітні
навчальні заклади, незалежно від типу, форми власності та підпорядкування,
працювати за цим Державним стандартом, якщо в закладі навчаються діти з
особливими потребами. Але, на
жаль, на сьогодні відсутній механізм упровадження та реалізації положень даного
документа, і він має складнощі щодо його практичного втілення.
І важливим підсумком наради було
те, що присутні виробили алгоритм спільної роботи у сфері надання якісних
освітніх послуг школярам, захисту їх прав та свобод, здійснення
психолого-педагогічного патронату та охоплення усіма формами навчання.
|