16 листопада 2017 року практичні психологи і соціальні педагоги району
підготували та провели семінар-практикум на базі Устянської ЗОШ І-ІІ ступенів
«Асертивність як умова ефективного спілкування». Але родзинка семінару полягала
у тому, що колеги психологи розробили заняття з елементами тренінгу для учнів
1-9 класів та учителів і самі пішли у класи.
Перед початком роботи
семінару усі хвилювалися, перевіряли цифрові носії на своїх ноутбуках, підключали колонки, готували
роздатковий методичний матеріал та дарунки маленьким учням. Методоб’єднання
вперше використало таку форму проведення семінару, на попередньому засідання
вирішили, що готові до впровадження
нових, цікавих змін. Психологи об’єдналися у пари і вибрали класи.
Практичні психологи методисти-Любов Русиник та
Світлана Артимко підготували цікаву тему для обговорення в педагогічному
колективі «Синдром професійного вигорання».
Колеги-учителі радо йшли на контакт, були комунікабельні та активні. З
цікавістю сприймали нову інформацію. Емоційно переглядали відеоролики – притчі.
Від душі дякували за спілкування.
Після проведення занять усі
зібралися в учительській для обговорення. Ярина Коваль і Тетяна Фик емоційно
розповіли про те, як уважно першокласники переглядали театралізований ляльковий
театр у їхньому виконанні «Про добро». Наталія Субота та Любов Грисюк у 9 класі
зуміли зацікавити дітей терапією танцем, навчили робити перші кроки до
самовизначення. У 8 класі працював Борис Рожко та Любов Швед, які відзначили
надзвичайний позитив з боку дітей, їхню доброту та відкритість у спілкуванні.
Уляна Головацька у захопленні
констатувала які діточки у класі начитані та ерудовані. Катерина
Хлопецька відзначила, що учні знають багато казок, аналізують риси характеру
героїв. Галина Сидор та Наталія Кащак зазначили наскільки діти у їхньому класі
були емпатійними, толерантними, доброзичливими. Марія Кунець і Світлана
Марунчак передали всім запрошення діточок прийти до них ще раз і продовжити
співпрацю, а Світлана Оленюк і Надія Джаган доповнили, що їх з класу діточки не
хотіли відпустити і просили залишитися ще на один урок.
Голова МО С.Артимко зазначила,
що в школі прослідковується системна, щоденна праця практичного психолога
Христини Левицької і всі подякували колезі за її роботу.
Від імені психологів Тетяна
Лутчин подякувала заступнику директора Маряні Більській та всім учителям школи
за їхню нелегку працю і за таких розумних та толерантних вихованців, за належну
підготовку школи до проведення експериментального семінару
Наталія Субота і Оксана Заболотна, підсумовуючи
роботу семінару зазначили, що ідея асертивності передбачає формування в
особистості визначеної якості поведінки, завдяки якій вона може володіти
спонтанними реакціями, розумним проявом емоцій, вмінням прямо говорити про свої
бажання і вимоги, здатна висловлювати власну точку зору, не боячись
заперечувати, використовуючи аргументацію, наполягати на своєму в ситуаціях,
коли будь-яка аргументація виявляється зайвою. А Любов Швед доповнила, що володіти тактикою задоволення справедливих вимог і відмови у
відповідь на неприпустимі прагнення потрібно таким чином, аби при цьому не порушувалися права інших людей.
|