Бурхливий розвиток програмно-технічних засобів створення, збереження й обробки інформації у світі дедалі швидше змінює орієнтації сучасного суспільства. Входження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у різні сфери діяльності людини не оминає і галузь освіти. Дуже важливо організувати процесс навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити. Завдання вчителя сьогодні — ширше поглянути на зміст і методи навчання, навченості зі свого предмета, увести в канву традиційних умінь ті, яких сьогодні бракує учням.
Саме з цією метою вчителі української мови та літератури використовують на своїх уроках презентації, відео, диски з матеріалами, передбаченими навчальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти; організовують роботу з учнями під своїм керівництвом в Інтернеті .
26 березня 2015 року на базі Миколаївського НВК відбулося засідання методичного об’єднання вчителів української мови та літератури з питання «Використання учителями-філологами Інтернет-мережі в самоосвітній діяльності вчителя та учня». Методист відділу освіти О.М.Грабовенська виклала основні теоретичні положення щодо теми засідання. Олександра Миколаївна розповіла присутнім про участь учителів-словесників району у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» ( номінація « українська мова та література» ), у якому переможцем стала Онишко Л.В., словесник Миколаївської гімназії, а лауреатом - Гайда І.М., учитель Миколаївського НВК. Педагоги створили свої блоги, наповнивши їх методичним матеріалом.
Практична частина засідання проходила цікаво, невимушено, змістовно. І.М.Гайда провела майстер-клас «Використання технологій Веб-квесту на уроках української літератури як методу проектного навчання та дослідницької діяльності». Учителі мали змогу поетапно ознайомитися з технологією проведення уроку веб-квесту, оскільки Іванна Миронівна активно інтегрує новітні технології у навчальний процес. Така форма роботи допомагає вирішувати цілий ряд компетенцій. Філолог презентувала Веб-квест «Лірична драма Івана Франка «Зів’яле листя»; ознайомила присутніх із новими ІКТ, провела паралель у використанні відомих та маловідомих технологій.
Л.В.Онишко поділилася із присутніми враженнями від участі в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015». Зокрема словесником було відзначено, що це «не просто конкурс, а великий крок уперед, тому що саме тут познайомилася з талановитими та цікавими людьми, одними з найкращих вчителів області, у яких є що перейняти, є чому повчитися, які доклали немало зусиль, щоб піднятися ще на одну сходинку у професійній майстерності». Лілія Василівна презентувала свій блог, розповіла про особливості його створення та наповнюваності. Матеріали цього мережевого щоденника викликали особливе зацікавлення в учасників засідання, зокрема сторінки усного журналу «На жертовник Свободи свій талант я кинув» полонили педагогів тонкою та філософською лірикою майстра слова – Романа Петріва.
Учасники семінару зробили висновок, що сучасний учитель повинен навчити дитину здобувати знання впродовж життя, щоб вона усвідомлено вміла отримувати інформацію. Отже, ІКТ стають надзвичайно важливими в підготовці дітей до майбутнього життя. Комп’ютер – це засіб інтенсифікації й індивідуалізації навчання дитини, а комп’ютер, під’єднаний до Інтернету, – це доступ до світових знань, який відкрив новий тип навчання –дистанційну освіту.
|