13 листопада 2014 року у приміщенні психологічного кабінету Миколаївської ЗОШ №1 відбулося засідання творчої групи МО практичних психологів та соціальних педагогів.
У роботі взяли участь досвідчені п/п та с/п: Артимко С.І., Русиник Л.Г., Субота Н.І., Сидор Г.І., Ревера С.С., Джаган Н.Я.,Сінькевич Г.Й., зав. РПМПК Клим Г.І., методист РМК Лутчин Т.Я.
Учасники творчої групи обговорили інноваційні підходи в профілактиці насильства. Зокрема щодо організації роботи п/п та с/п з дітьми, які постраждали від насильства та засоби протидії негативним наслідкам жорстокого поводження з дітьми. Розробили методичні рекомендації щодо роботи психологічної служби району у даному напрямку,
виокремили основні види соціальної профілактики насильства у молодіжному середовищі: первинна, вторинна та третинна, визначили, що кожний з видів профілактики має свої особливості.
До первинної соціальної профілактики насильства відноситься формування активного стилю життя, який забезпечує реалізацію прав, задоволення потреб та інтересів особистості. Профілактична робота тут носить інформаційний характер, оскільки спрямована на формування в особистості неприйняття та категоричну відмову від маніпуляції.Первинна соціальна профілактика насильства серед дітей та учнівської молоді може бути проведена шляхом включення цієї проблеми в плани виховної роботи навчальних закладів як компонент профілактики негативних явищ в учнівському середовищі (проведення тематичних класних годин).
Вторинна соціальна профілактика насильства є груповою. Метою цього виду профілактики є зміна ризикованої малоадаптивної поведінки на адаптивну. У результаті цієї профілактики передбачається зміна ставлення особистості до себе та оточуючих, навчання навичкам поведінки в ситуаціях, які можуть призвести до насильства.Вторинна соціальна профілактика насильства може проводитися шляхом розроблення та проведення тренінгів для дітей підліткового віку та учнівської молоді з проблем насильства.
Третинна соціальна профілактика спрямована на інтегрування в соціальне середовище осіб, які потерпіли від насильства. Третинна профілактика передбачає виявлення причин та особливостей поведінки молодої особи, які призвели до виникнення проблеми. Тобто, як бачимо, цей вид профілактики проводиться на особистісному рівні. Важливо, щоб цю роботу вів фахівець психологічної служби школи.
На виконання спільного наказу департаменту освіти та головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області у кожному навчальному закладі психологічною службою заведено «Журнал обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення».
Зав. РПМПК Клим Г.В. прокоментувала нові підходи в організації корекційного навчання з дітьми з особливими освітніми потребами. Галина Володимирівна доповіла, що у нашій країні, як і в усьому світі, з різних причин зростає кількість дітей із відхиленнями у розвитку. Останнім часом міжнародна спільнота запропонувала використовувати для дітей із порушеннями термін «діти з особливими освітніми потребами», який стосується однаковою мірою як інвалідності у важкій формі, так і середніх за ступенями порушень. До них належать:
• порушення слуху (глухі, зі зниженим слухом);
• порушення зору (сліпі, зі зниженим зором);
• порушення мовлення;
• порушення опорно-рухового апарату (ЦЩП);
• розумова відсталість;
• затримка психічного розвитку.
Для реалізації основних положень Концепції ООН про права дитини, забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей спеціальне навчання в нашій країні здійснюється за трьома напрямами:
1. Спеціальні школи (школи-інтернати).
2. Інтегроване навчання в умовах загальноосвітньої школи.
3. Інклюзивне навчання — спільне перебування дітей із різними порушеннями психофізичного розвитку з їхніми здоровими ровесниками.
Методичні рекомендації, що розробили та запропонували члени творчої групи рекомендовано для використання у роботі усім членам МО практичних психологів та соціальних педагогів.
|