Вівторок, 24.12.2024, 14:05
Відділ освіти Миколаївської РДА
  Львівська обл., м. Миколаїв, вул. Р. Шухевича 12, 81600,e-mail : mykosvita@ukr.net, т.: 0241- 51-126, ф.: 50-983




Меню сайту

Категорії розділу
Семінари [144]
Тренінги [4]

Форма входу

Останні фото














Наше опитування
Чи подобається Вам сайт?
Всього відповідей: 251

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Головна » Статті » Семінари

ТВОРЧИЙ УЧИТЕЛЬ ТА СУЧАСНИЙ УРОК

Вивчення історії є одним із найважливіших чинників формування національної свідомості народу. “Без знання минулого неможливо точне поняття про сучасне”, – справедливо наголошував видатний український історик М.С.Грушевський. За короткий час в Україні створено нову цілісну систему викладання історії України та всесвітньої історії, повністю оновлено зміст та структуру історичної освіти. Вона повністю звільнена від ідеологічних, вузько класових підходів і поглядів на розвиток суспільства, оцінювання минулого та перспективи майбутнього. Новий навчально-методичний комплекс зорієнтований на пріоритети науки, гуманістичні та демократичні цінності, інноваційні педагогічні технології, їхнє поєднання з досягненнями народної педагогіки.

          Саме під таким кутом зору відбулося секційне засідання учителів суспільно-гуманітарного циклу, перед якими з цікавою, сучасною, модерновою,  лекцією-презентацією про складний державотворчий життєвий шлях короля Данила виступив доктор історичних наук, професор Львівського національного університету Л.Войтович. Леонтій Вікторович наголосив, що ХІІI століття в Україні пов'язане з ім'ям Данила Романовича — сина великого князя Романа Мстиславича, що заснував у 1199 році Галицько-Волинську державу. На думку пана професора Галицько-Волинське князівство — це «друга велика держава на українській землі, збудована українськими руками, яка зуміла об'єднати біля себе більшу частину української етнографічної території свого часу».

 А завершив свою лекцію інформацією про те, що НЕЩОДАВНО ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ ВНЕСЛА ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ ПРО ДЕРЖАВНІ НАГОРОДИ УКРАЇНИ, ЗАСНУВАВШИ МЕДАЛЬ КНЯЗЯ ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО. НЕЮ НАГОРОДЖУВАТИМУТЬСЯ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ Й ІНШИХ ВІЙСЬКОВИХ ФОРМУВАНЬ, А ТАКОЖ ДЕРЖАВНІ СЛУЖБОВЦІ ЗА ЗНАЧНИЙ ОСОБИСТИЙ ВНЕСОК У РОЗБУДОВУ УКРАЇНИ, СУМЛІННУ Й БЕЗДОГАННУ СЛУЖБУ УКРАЇНСЬКОМУ НАРОДОВІ.

Своє бачення національно-визвольної боротьби миколаївчан за волю та незалежність України прокоментував кандидат історичних наук Ярослав Богданович Папуга. Зокрема зупинився на національних  чинниках, що сформували підґрунтя боротьби на ідеологічному фронті та історичне значення видавництва періодики у глибокому підпіллі.  Всім присутнім історикам Ярослав Богданович запрезентував буклети про життєвий та творчий шлях Михайла Палідовича-Карпатського- головного редактора журналу «Ідея і чин», що був органом Проводу ОУН на українських землях у 1942-1946 роках.

Методист РМК Т.Лутчин наголосила, що відповідно до проекту Концепції історичної освіти України визначено основні підходи і головні принципи викладання, серед яких:

а) науковість

б) об’єктивність

в) демократизм

г) гуманізм

д) національний компонент

е) цивілізаційність

 Співдоповідачі на секційному засіданні констатували, що однією з проблем викладання історії є комплексний підхід до засвоєння історичного матеріалу. Як правило, більшість учнів в цілому володіють історичними фактами, можуть викладати їх у хронологічній послідовності та знають найважливіші історичні дати. У той же час проблемою залишається формування у школяра загального історичного світогляду. Учні досить абстрактно уявляють історичний процес. Викликає труднощі оперування та використання понятійного апарату.

Але найголовніше-усі присутні учителі визнали, що особистість педагога, його висока особиста культура – запорука педагогічного успіху. Саме вони пробуджують в учнів інтерес до навчального предмета, бажання продуктивно працювати, спонукають до дослідницької роботи. Справжній учитель завжди бачить у своїх вихованцях передовсім особистість, а лише потім учня. Хочеться нагадати  думку В.О.Сухомлинського: “Якщо ми будемо намагатися, щоб всі сили душі дитини були поглинуті уроками, життя її стане нестерпним. Вона повинна бути не тільки школярем, а насамперед людиною з багатогранними інтересами, запитами, прагненнями”. Зовнішній вигляд, емоційність мовлення, доброзичливість педагога часто створюють важливий позитивний образ, який є прикладом для школярів. Відкритість, щира увага вчителя до внутрішнього світу учнів, розуміння їх – народжують повагу і довіру до педагога, бажання йти за ним.

 

 

 

Категорія: Семінари | Додав: osvita (08.09.2014)
Переглядів: 580 | Рейтинг: 0.0/0
Пошук

Останні новини
15.02.2019
Увага!
13.02.2019
Захоплива мандрівка учнів 6 кл. ОНЗ Більченського НВК у м. Львів
13.02.2019
За незвіданим у"космос"
13.02.2019
"Слава незламним!" у Вербізькій школі
11.02.2019
90-річчя створення ОУН у Великогорожаннівській ЗОШ
11.02.2019
День безпечного Інтернету в Гранки-Кутівській ЗОШ
11.02.2019
Усесвітній день водно-болотних угідь в ОНЗ Більченського НВК
11.02.2019
Участь у конкурсі від проекту "На урок"
11.02.2019
"ЗДОБУДЕМ УКРАЇНСЬКУ ДЕРЖАВУ АБО ЗГИНЕМ У БОРОТЬБІ ЗА НЕЇ"
11.02.2019
Вітаємо ученицю Рудниківського НВК Анастасію Щур
11.02.2019
День злуки в Рудниківському НВК
11.02.2019
День безпечного Інтернету у Раделицькому НВК
11.02.2019
Година спілкування "Користуюся Інтернетом безпечно!" у 6-А класі Гірського НВКГодина спілкування "Користуюся Інтернетом безпечно!" у 6-А кла
11.02.2019
Вечір пам'яті поетеси-землячки Катерини Савченко-Танчій у Гірському НВК
08.02.2019
Благодійний ярмарок у гімназії

Посилання


Миколаївська районна державна адміністрація


Миколаївська районна рада


Відділ освіти Миколаївської РДА © 2012 - 2024