Саме під таким гаслом 24 лютого 2015 року у приміщенні актової зали відділу освіти пройшов науково-методичний семінар учителів історії та географії ЗНЗ району.
Методист РМК Т.Лутчин наголосила, що виховання учнів у сучасній школі здійснюється в контексті національної і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства держави і нації. У цих умовах залучення дітей та учнівської молоді до цікавого, корисного і творчого життя є необхідною умовою виховання інноваційної особистості. Сучасною програмою виховання передбачається залучення учнів до різних форм творчої та суспільно-корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, рекреаційної, екологіч-
ної, що організовуються у процесі пізнання історії рідного краю, витоків національної культури, вивчення свого родоводу, історичних і культурних надбань предків в учнів. Виховується почуття дбайливого ставлення та поваги до історії краю, формується світогляд, удосконалюються навички дослідницької роботи, з’являється досвід роботи над проектами. Сьогодні, коли перед педагогами стоїть завдання виховання інноваційної творчої особистості, яка зуміє пристосуватися до соціальних умов, які постійно змінюються, яка буде зорієнтована на соціальну активність та відповідальність, на національну свідомість, патріотизм, на любов та дбайливе ставлення до природи, активне залучення учнів до туристсько – краєзнавчої роботи актуальне, бо сприяє ефективній реалізації основних сучасних орієнтирів виховання. Краєзнавча робота учнів-важлива частина шкільної освіти. Вивчаючи історію рідного краю, діти починають пишатися своєю маленькою батьківщиною, прагнуть дізнатися більше про її історію, глибше розуміють значення бойових і трудових справ, беруть приклад з видатних земляків. І, звичайно, учні, для яких небайдужа історія предків, виростуть патріотами, відповідальними не тільки за своє життя, а й за рідну землю, за те, яка вона дістанеться у спадок майбутнім поколінням. Краєзнавча робота також допоможе дітям глибше розуміти події сучасного життя. Краєзнавча робота, утілена в конкретні справи, вливається в різноманітні форми і спрямовується до єдиної мети-якнайповніше вивчити минуле і сучасне рідного краю, зберегти краєзнавчі матеріали для нащадків. Людина, якій є чим пишатися, яка знає свій родовід, свою історію, своє коріння, буде будувати своє життя свідомо, розуміючи відповідальність не тільки перед нащадками , а й перед тими, хто жив до нас.
Тетяна Лутчин також ознайомила присутніх з основними форми туристсько-краєзнавчої роботи, а саме: прогулянки, екскурсії, подорожі та походи, естафети, зльоти, експедиції, роз’яснила методику їх організації та проведення, навела примірний інструктаж з техніки безпеки під час проведення відповідної форми роботи та особисту відповідальність педагога за збереження життя та здоров’я дітей, закцентувала увагу на історичному аспекті даної проблеми.
Гість семінару-директор туристичного клубу «Манівці», викладач Львівського університету фізичного виховання Тарас Білошицький більш конкретно розкрив проблему та суть:
- понятійного вмісту зеленого, активного та спортивного туризму, традиції існування цих видів туризму;
- перспектив зайнятості місцевого населення у цих видах діяльності;
- поняття соціального підприємства міжнародні традиції та приклади, роль соціальних підприємств в ВВП країн Єврорегіону;
- реалізовані проекти «Манівців» діяльності за напрямками (екологічний, спортивний, освітній, культурологічний та науковий);
- заплановані до реалізації проекти в Миколаївському регіоні;
- представлення методичного та творчого доробку в розробленні маршрутів та створенні школи рекреаційного туризму
- формування рекреаційних зон.
А підсумком роботи семінару став висновок учителів: хоч як би добре не проводився традиційний урок, які б інноваційні та інтерактивні методи не використовувалися- тільки на класних заняттях не можна здійснити всіх навчальних і виховних завдань. Туристсько – краєзнавча робота сприяє розширенню загальноосвітнього кругозору учнів, підвищує інтерес до історії рідного краю, сприяє активізації пізнавальної діяльності школярів, розвиває їх творчу ініціативу, знайомить з найбільш доступними прийомами досліджень. Вона є невід’ємною складовою виховання, поєднує різні напрямки пізнавальної діяльності і відіграє одну з основних ролей у вихованні інноваційної особистості.
|