02 квітня 2015 року на базі Миколаївського районного центру зайнятості проведено навчально-методичний семінар, у якому взяли участь Вірт С.- начальник відділу активної підтримки безробітних Миколаївського РЦЗ, Гураль М.С. та Лутчин Т.Я.- методисти РМК відділу освіти, практичні психологи та соціальні педагоги шкіл району.
Розпочала роботу Тетяна Лучтин, яка розкрила суть проблеми, яка виносилася на розгляд присутніх – «Військово-професійна орієнтація учнів», виокремила, що у школах уроки історії України озброюють учнів знаннями законів суспільного розвитку, допомагають засвоїти основні відомості про війну та армію. Школярі вивчають героїчні бойові та трудові традиції українського народу і його Збройних сил. Література формуює моральні ідеали молоді на прикладах позитивних героїв художніх творів, встановлюється живий зв'язок далекого минулого із сучасністю, виховується почуття гордості за свою Батьківщину, свій народ. На уроках математики, фізики, хімії, біології, основах здоров’я учні одержують основи знань, без яких неможливо оволодіти засобами захисту від зброї масового ураження.Велику роль у фізичній підготовці юнаків до військової служби мають уроки фізкультури. На заняттях із фізичної культури формуються якості, які необхідні солдатові: висока працездатність, витривалість, чітка координація і точність руху.
Продовжила думку Вірт Світлана, яка розповіла, що військово-патріотичне виховання здійснюється за такими напрямами:
державний - базується на забезпеченні державою системи військово-патріотичного виховання;
соціальний - ґрунтується на вивченні норм моралі, їх дотриманні, орієнтований на усвідомлення пріоритету загальнолюдських цінностей та інтересів, виховання шанобливого ставлення до культури, історії, мови, звичаїв і традицій українського народу;
військовий - передбачає вивчення військової історії України, переможних битв українського війська, основних зразків техніки й озброєння Збройних Сил України, набуття початкових навичок користування ними, підвищення фізичної загартованості в інтересах підготовки до захисту Вітчизни;
психолого-педагогічний - ґрунтується на вивченні психологічних особливостей молоді, їх урахуванні у процесі підготовки юнаків до військової служби, проведенні методичної роботи з узагальнення та поширення передового досвіду військово-патріотичного виховання, вдосконаленні форм і напрямів цієї діяльності;
правовий - передбачає формування глибоких правових знань, прищеплення високої правової культури.
Гураль М.С. доповнив, що на сьогоднішньому етапі курс нашої держави на спрямований на створення професійної армії (перехід Збройних Сил України на контрактну основу їх комплектування) передбачає збільшення кількості юнаків, котрі будуть призвані до війська для проходження строкової військової служби в мирний час, і одночасно збільшення числа випускників вищих навчальних закладів, яких після досягнення 25-річного віку без проходження військової служби братимуть на військовий облік як військовозобов'язаних і призначатимуть для комплектування військових частин на воєнний час лише з допризовною підготовкою. У зв'язку з цим значно зростає роль військової підготовки у стінах школи,яка безпосередньо (і в більшості випадків - раз у житті) дає юнакові знання і вміння, пов'язані з його майбутньою військовою діяльністю. На сьогодні навчальні заклади є єдиним центром з підготовки всіх без винятку юнаків (незалежно від того, будуть вони призвані на строкову військову службу чи ні в мирний час) до захисту Вітчизни. В цій ситуації надзвичайно зростає роль предмета «Захист Вітчизни» як складової частини військово-патріотичного виховання, спрямованої на підготовку юнаків у теоретичному, практичному, фізичному і психологічному плані до майбутньої військової діяльності. З огляду на ці обставини в кожному закладі освіти планується військово-патріотичне виховання молоді як окремий розділ річного плану роботи.
Активно в роботі семінару брали участь Русиник Л.Г-п/п Миколаївської ЗОШ №1, Субота Н.І.-п/п Розвадівської ЗОШ, Сінькевич Г.Й-п/п Колодрубівської ЗОШ,Кунець М.Я.-п/п Березинської ЗОШ.
І всі учасники семінару відзначили, що у сучасних умовах поряд із зростанням виховної функції школи підвищується роль сім'ї у вихованні дітей, підсилюється значення суспільного виховання.Школа є центром виховної роботи в населених пунктах і широко використовує допомогу громадськості та батьків у роботі з військово-патріотичного виховання учнів. Досвід роботи передових шкіл показує, що військово-патріотичне виховання учнів у дусі постійної готовності до захисту своєї Вітчизни необхідно проводити систематично, цілеспрямовано і наполегливо.
|