Понеділок, 19.02.2018, 00:36
Відділ освіти Миколаївської РДА
  Львівська обл., м. Миколаїв, вул. Р. Шухевича 12, 81600,e-mail : mykosvita@ukr.net, т.: 0241- 51-126, ф.: 50-983




Меню сайту

Форма входу

Останні фото














Наше опитування
Чи подобається Вам сайт?
Всього відповідей: 215

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Головна » 2017 » Серпень » 31 » Оновлене формулювання мети загальної історичної освіти і компетентнісний потенціал предмета
07:48
Оновлене формулювання мети загальної історичної освіти і компетентнісний потенціал предмета

Саме у такому контексті на порозі нового навчального року розпочало свою роботу методобєднання учителів суспільно-гуманітарного циклу. Секційне засідання відбулося у Миколаївській гімназії, яка гостинно відчинила двері гостям.

Ключовим питанням засідання було впровадження у 2017/2018 навчальному році  оновлених  програм для учнів  5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджених Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804. З коментарем виступили методист РМК Т.Лутчин та голова методоб’єднання Свистун В.А. Доповідачі наголосили, що програми для 5–9 класів були оновлені з урахуванням положень Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» (2016 р.) і результатів громадського обговорення на сайті EdEra. Метою оновлення було запропонувати стратегію прогресу в навчанні через формування предметних умінь і визначених Концепцією ключових компетентностей. Для цього програми перебудовано на основі результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів як сукупності знаннєвого, смислового і діяльнісного компонентів. Зміст історичної освіти в оновлених програмах виступає не як самоціль, а як інструмент для досягнення результатів, що забезпечують формування життєвоважливих навичок.

 Директор гімназії Ониськів І.Т. проаналізував зміни до програми для 9-го класу «Навчальна програма з основ правознавства» та виокремив, що програма  курсу з правознавства спрямована на отримання знань, навичок, ставлень і ціннісних орієнтацій, необхідних людині для ефективного соціального функціонування, реалізації її життєвих цілей і завдань, забезпечення умов для формування елементів правової культури, правових орієнтирів та правомірної поведінки учнів. У процесі вивчення курсу важливим є оволодіння учнями практично значущими для них знаннями та розуміннями, застосування найважливіших понять і термінів, розвиток у школярів/школярок навичок діяти у різноманітних життєвих ситуаціях, уміння аналізувати з правової точки зору явища та ситуації суспільного і повсякденного життя, використовувати правові знання та навички для реалізації та захисту своїх прав та формування активної громадянської позиції.

     Вже традиційно у засідання секції взяв участь доктор історичних наук Леонтій Войтович. Він виступив із доповіддю «Виклики ХХІ століття і сучасна українська історіографія: аналіз методологічного спрямування сучасних історичних досліджень в Україні у контексті зближення зі світовою історіографією.

Торкнулися історики на своєму засіданні і проблеми трагічних сторінок історії України. Кандидат історичних наук Ярослав Папуга звернувся до колег із аналізом історичних документів і фактів організації геноциду українського народу. Ярослав Богданович наголосив, що  враховуючи наближення 85-х роковин Голодомору 1932 – 1933 рр. – геноциду українського народу, особливу увагу слід приділити набуттю учнями конкретно-історичних знань та осмисленню обставин виникнення, перебігу та наслідків сталінської політики творення голоду. При цьому історія трагедії  українського народу має вписуватися в ширший історичний та порівняльний аспекти. Важливим є також поєднання класних та позакласних заходів для активізації потенціалу педагогіки партнерства, поєднання зусиль вчителів-батьків-дітей для кращого осмислення й передачі пам’яті про голод-геноцид з погляду виховання усвідомлення цінності власної держави, демократичних свобод, а також соціальної активності та відповідальності.

Учасники засідання секції підсумовуючи роботу, зазначили, що концепція реформування середньої освіти й оновлені навчальні програми орієнтують учасників освітнього процесу на результат. У зв’язку з цим учителеві надано широкі можливості самостійно планувати навчальну роботу з учнями як за змістом, так і за видами. Орієнтуючись на результати навчально-пізнавальної діяльності (що акцентують на зв’язку знаннєвого, смислового і діяльнісного компонентів), учитель має самостійно розподілити навчальний час за розділами програм. При тому потрібно подбати про збереження повноти завдань розділу, визначених як очікувані результати навчання.

 

 

 

Переглядів: 76 | Додав: osvita | Рейтинг: 0.0/0

Інші новини
16.02.2018
Всеукраїнський конкурс на "Кращий урок з використанням інтерактивної дошки або інтерактивної панелі"

16.02.2018
Мандрівка учнів Миколаївської гімназії прадавнім Львовом

15.02.2018
Семінар-практикум учителів фізики району

15.02.2018
Миколаївська гімназія. Психологічний практикум "Чи готові ми до змін?"

15.02.2018
Математичний КВК

15.02.2018
Акція "Годівничка"

15.02.2018
Свято серця, свято мрії!

15.02.2018
Загальношкільна лінійка "Птах року 2018"

15.02.2018
День відкритих дверей


Пошук

Останні новини
16.02.2018
Всеукраїнський конкурс на "Кращий урок з використанням інтерактивної дошки або інтерактивної панелі"
16.02.2018
Мандрівка учнів Миколаївської гімназії прадавнім Львовом
15.02.2018
Семінар-практикум учителів фізики району
15.02.2018
Миколаївська гімназія. Психологічний практикум "Чи готові ми до змін?"
15.02.2018
Математичний КВК
15.02.2018
Акція "Годівничка"
15.02.2018
Свято серця, свято мрії!
15.02.2018
Загальношкільна лінійка "Птах року 2018"
15.02.2018
День відкритих дверей
15.02.2018
"Від Різдва Христового до Стрітення Господнього"
15.02.2018
Стрітення — це зустріч зими з весною чи людини з Богом?
14.02.2018
Майстер-клас з виготовлення пряників для учнів 1(5)-А класу Миколаївської гімназії
14.02.2018
Реєстрація Миколаївської гімназії для участі в проекті Go Camp
13.02.2018
Навчально-методичний семінар учителів перших класів з проблеми: "Ідеї Нової української школи".
08.02.2018
Засідання творчої групи учителів суспільно-гуманітарного циклу

Посилання

testportal22.jpg

удцпо

osvita1.jpg

loda

banner for ODA 2

osvitportal.lviv.ua


Миколаївська районна державна адміністрація


Миколаївська районна рада


Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Відділ освіти Миколаївської РДА © 2012 - 2018